Jäsentiedote 1/2009

Lämpöistä kesän alkua kaikille ranta-asukkaille. Kevät on taas pitkällä ja eletään vuoden valoisinta aikaa. Myös Elijärviyhdistyksen toiminta jatkuu perinteisissä merkeissä. Yhdistyksen sääntömääräinen vuosikokous pidetään 13.6.2009 klo 12:00 alkaen Yläneen Osuuspankin kerhohuoneessa Yläneellä, Pöytyän kunnassa.

TAPAHTUMAINFOA YLÄNEELTÄ:

VIHTORI YLISEN SYNTYMÄSTÄ 130 VUOTTA
Kuvataitelija Vihtori Ylisen syntymästä tuli lauantaina 28.3.2009 kuluneeksi 130 vuotta. Luontokapinetissa on keväällä ja kesällä 2009 Vihtori Ylisestä kertova näyttely. Näyttely on Luontokapinetin vaihtuvien näyttelyiden tilassa (päärakennuksen takana) ja Ylisen näyttelyyn on vapaa pääsy. Näyttely on 28.3. - 31.8.2009 avoinna tiistaisin kello 16.30-19.00. Yhteystiedot: Yläneen kotiseutuyhdistys pj Arimo Helmisaari 0500 596 730 tai Pöytyän kulttuurisihteeri Taina Myllynen p. 481 0303. Järjestäjä: Yläneen kotiseutuyhdistys ja kulttuuritoimi.

RETKI KURJENRAHKAN KANSALLISPUISTOON
Tiistaina 23.6. klo 9.00 - n. 12.30 Patikkaretki oppaan johdolla. Kuljettava matka noin 5 km helppokulkuista maastoa. Omat eväät mukaan ja kunnon jalkineet. Lähtö Yläneen torilta klo 9.00 kimppakyydeillä tai kokoontuminen Kurjenrahkan P-paikalla (tien no 204 varrella) klo 9.20. Osallistumismaksu 5,00 e/hlö. Ilmoittautumiset 21.6.mennessä Luontokapinettiin, puh. 02 2563127 tai luontokapinetti@poytya.fi! Järjestäjä: Matkailuyhdistys Kurjenkello ry.

RETKI VASKIJÄRVEN LUONNONPUISTOON
Keskiviikkona 24.6. klo 9.00 - n 12.30 Patikkaretki oppaan johdolla. Kuljettava matka noin 8 km helppokulkuista maastoa. Omat eväät mukaan ja kunnon jalkineet! Lähtö Yläneen torilta klo 9.00 kimppakyydeillä. Osallistumismaksu 5,00 e/hlö. Ilmoittautumiset 22.6. mennessä. Luontokapinettiin, puh. 02 2563127 tai luontokapinetti@poytya.fi. Järjestäjä: Matkailuyhdistys Kurjenkello ry.

MELONTARETKI YLÄNEENJOELLE
Torstaina 25.6. Klo 17.00 - n 19.00. Lähtö melontaretkelle Yläneenjoen kunnan laiturilta, Laituritien päästä. Melotaan jokea pitkin katsomaan Pyhäjärven aavaa selkää. Melottava osuus on rauhallisesti virtaavaa jokea. Opas on mukana, joten aloittelijoidenkin on turvallista lähteä mukaan. Melonnan pikakurssi ennen lähtöä. Omat eväät mukaan! Osallistumismaksu 10,00 e/hlö, sis. opastuksen, kanootin käytön ja turvaliivit. Ilmoittautumiset 24.6. mennessä Luontokapinettiin, puh. 02 2563127 tai luontokapinetti@poytya.fi. Järjestäjä: Matkailuyhdistys Kurjenkello ry

SÄPINÄT
Yläneen Säpinät Yläneen torilla lauantaina 27.6. kello 8-14. Ohjelmassa mm. Wanhat menopelit -kulkue kello 12 alkaen. Musiikkia yms. yms.