Jäsentiedote 1/2011

IIloista kesän alkua kaikille ranta-asukkaille. Myös Elijärviyhdistyksen toiminta jatkuu perinteisissä merkeissä. Yhdistyksen sääntömääräinen vuosikokous pidetään 11.6.2011 klo 12:00 alkaen Yläneen Osuuspankin kerhohuoneessa Yläneellä, josta kokouskutsu ohessa.

Heinijoen suuntaan ollaan puuhaamassa nopeaa valokuituyhteyttä takaamaan netin nopea toiminta. Heinijoen PVY jo tiedottikin Elijärviyhdistyksen välityksellä asiasta. Yhdistyksen vuosikokoukseen on lupautunut tulemaan Loimaanetin Honkaniemi kertomaan laajakaistayhteyksistä, valokuidun saatavuudesta ja hinnoista. Tervetuloa kuulemaan ja kyselemään lisää nettiasioista Elijärven ympäristössä.

NIITTOTÖITÄ ELIJÄRVELLÄ
Elijärven osakaskunta (ent. kalastuskunta) on päättänyt, että heinäkuussa niitetään keräävällä niittokoneella vesikasvustoa yhteisellä vesialueella viikon ajan.
Hoitokunnan puheenjohtaja Jarmo Nyman tiedottaa:
"Alustavasti on sovittu, että viikolla 29/2011 Keijo Liski Suomusjärveltä tulee Elijärvelle koneineen niittohommiin. Osakaskunnan laskuun tehdään niittoa keskemmällä järveä ja lahtien edustoilla vajaan viikon työt eri puolilla järveä.
Jokainen, joka haluaa niitättää oman tonttinsa edustaa voi soitella suoraan Keijo Liskille (puh.nro 040-553 0003) ja sopia asiasta. Viime vuonna veloitus oli 50,00 eur/ tunti +alv.
Purkupaikka niittotavaralle tulee olla niin, että niittojätös ei jää veteen, mahdollisimman lähelle, omalle maalle tai sopia naapurien kanssa purkupaikasta. Niittotavara on tosi hyvää kompostitavaraa ja kuivuu kasaan nopeasti pieneksi kevyeksi pois siirrettäväksi materiaaliksi." Osakaskunnan suorittamista niittopaikoista voi tiedustella Jarmo Nymanilta.

KUNNANVIRASTOT
Kunnanvirastot avoinna maanantai-perjantai klo 9:00-15:00. Suljettu kesällä 11.7.-31.7.2011. Yhteystiedot kunnan kotisivuilta www.poytya.fi
Pöytyän kunnan palvelut, nuohoojien yhteystiedot, terveysasemien yhteystiedot ym. löydät myös Pöytyän kunnan tiedotuslehdestä (linkki www.elijarviyhdistys.net).

YLÄNEEN KIRJASTO AUKI KESÄLLÄ MYÖS PERJANTAI-ILTAISIN
Yläneen kirjaston aukioloajat muuttuvat siten, että perjantain ja torstain aikataulut vaihtavat paikkaa. Kesäkuun alusta elokuun puoliväliin kirjaston aukioloajat ovat siis seuraavat:
maanantai klo 13 - 19
tiistai suljettu
keskiviikko klo 13 - 19
torstai klo 10 - 16
perjantai klo 13 - 19
Näin kesäasukkaatkin ehtivät paremmin viikonloppuisin kirjastoon.

SÄPINÄT
Säpinät Yläneen torilla lauantaina 2.7. kello 8-14. Ohjelmassa mm. musiikkia, melontakisa Yläneen joessa, Wanhat menopelit -kulkue ja näyttely kello 12 alkaen. Menoa vauhdittaa Veepee Lehto.