Jäsentiedote 1/2013

Hyvää alkanutta kesää kaikille ranta-asukkaille.
Elijärviyhdistyksen toiminta jatkuu normaaleissa kesäisissä merkeissä. Yhdistyksen sääntömääräinen vuosikokous pidetään 15.6.2013 klo 12:00 alkaen Yläneen Osuuspankin kerhohuoneessa, Yläneellä. Kokouskutsu esityslistoineen ohessa.

Olethan jo tutustunut Elijärviyhdistyksen päivitettyihin kotisivuihin osoitteessa www.elijarviyhdistys.net sekä piipahtanut yhdistyksen facebook-sivuilla osoitteessa www.facebook.com/elijarviyhdistys

PÖYTYÄN KUNNAN TIEDOTUSLEHTI
Pöytyän kunta julkaisee noin neljästi vuodessa jokaiseen kunnan talouteen jaettavan tiedotuslehden, josta löytyvät mm. kunnan yhteystiedot, tulevat tapahtumat ja muuta ajankohtaista asiaa Pöytyän kunnasta.
Vuonna 2013 kesänumero on edelliskesän malliin Palveleva Pöytyä -julkaisu, johon kootaan myös paikkakunnan yritykset ja maaseudun palveluntuottajat.
Pöytyän kunnan palvelut, yhteystiedot ja puhelinnumerot ym. löydät myös Pöytyän kunnan kotisivuilta www.poytya.fi.

OSALLISTU TAPAHTUMIIN PÖYTYÄLLÄ/ YLÄNEELLÄ
Patikkaa, biologiaa ja pientä pyhiinvaellusta, 7-8.6.2013
Villit vuodet näytelmä, Pöytyän kesäteatteri, 7.-10.8.2013
Pirtua, pirtua näytelmä, Himolan kesäteatteri, 23.6.-24.8.2013
Yläneen Säpinät 23.-30.6.2013. Yläneen torilla säpinäpäivä lauantaina 29.6. kello 8-14.
Taidokkaasti käsin -näyttely, Yläneen kotiseutumuseo, 1.-5.7.2013

OLETKO KÄYNYT LUOLASSA YLÄNEELLÄ?

TAKALEVONKIRKKO
Kuhankuonon retkeilyreitistön varrella keskellä kaunista varsinaissuomalaista metsää sijaitsee hyvin eriskummallinen kalliomuodostelma: suuren siirtolohkareen alle syntynyt Takalevon kirkko. Se on noin 5-6 metriä korkea, sisältä "ontto" siirtolohkare, jonka alle on muodostunut kolmesta reunasta avonainen tilava luola. Suuaukot ovat suuret ja maasto helppokulkuista. Luolassa mahtuu oleskelemaan samanaikaisesti useita ihmisiä

LUOLAKALLION LUOLA
Kauniilla paikalla, hyvin hoidetun patikointipolun varrella sijaitseva Luolakallion luola on vertaansa vailla oleva luontokohde. Useita metrejä leveä ja syvä istumakorkea luola tuo mieleen lastenohjelmien kuvaukset entisaikojen ihmisasumuksista.
Luolakallio on osa sekä Kuhankuonon retkeilyreitistöä että Pirunkirkon patikka -nimistä vaellusreittiä, joten vierailu on helppo liittää osaksi pidempää retkeä. Reitin varrelle mahtuu paljon mielenkiintoista nähtävää, esimerkiksi maisemillaan ja karuudellaan hiljentävä Pirunkirkko. Luolakallion taukopaikalla on grillikatos ja puucee.