Jäsentiedote 1/2014

Hyvää alkavaa kesää kaikille ranta-asukkaille.
Elijärviyhdistyksen toiminta jatkuu perinteiden mukaan. Yhdistyksen sääntömääräinen vuosikokous pidetään 14.6.2014 klo 12:00 alkaen Yläneen Osuuspankin kerhohuoneessa, Yläneellä. Kokouskutsu esityslistoineen ohessa.

Muistathan, että Elijärviyhdistyksen kotisivuja päivitetään säännöllisesti ja aina sieltä löytyy jotakin uutta tiedotettavaa. Käy osoitteessa www.elijarviyhdistys.net sekä myös yhdistyksen facebook-sivuilla osoitteessa www.facebook.com/elijarviyhdistys

PÖYTYÄN KUNNAN TIEDOTUSLEHTI
Pöytyän kunta julkaisee noin neljästi vuodessa jokaiseen kunnan talouteen jaettavan tiedotuslehden, josta löytyvät mm. kunnan yhteystiedot, tulevat tapahtumat ja muuta ajankohtaista asiaa Pöytyän kunnasta.
Pöytyän kunnan palvelut, yhteystiedot ja puhelinnumerot ym. löydät myös Pöytyän kunnan kotisivuilta www.poytya.fi (linkki www.elijarviyhdistys.net).

MÖKKI KESÄKUNTOON
Luonto heräilee omaan tahtiinsa keväällä, mutta myös kesämökki kaipaa herättelyä talven jäljiltä. Sisätilojen lisäksi myös mökin ulkoinen kunto ja piha-alueet on syytä tarkistaa.
Muistilista kevätkunnostuksille:
- tarkista mökin katon ja ikkunoiden kunto
- rännien ja vesikourujen puhdistus
- perusteellinen tuuletus kosteuden poistamiseksi. Myös tekstiilit
- takan ja kiukaan esilämmitys ensin pienellä tulella, ettei kuumuus vaurioita kylmiä hormeja
- tarkasta, ettei muurissa ole halkeamia tai piipussa rapaumaa
- muista nuohous
- sähkölaitteet käyttöön, kun mökin huonelämpötila on saavutettu
- palovaroittimien kunnon tarkastus ja paristojen vaihto
- huolla laiturit, terassit ja ulkokalusteet
- pese vene ja tarkasta turvavarusteet, kuten pelastusliivit
- tarkasta vesi- ja viemärijärjestelmät
- tarkasta lääkekaapin sisältö

VASKIJÄRVEN LUONNONPUISTO
Liikkuminen luonnonpuistoissa on pääsääntöisesti kielletty, koska niitä on perustettu aran luonnon suojelemiseksi. Vaskijärven luonnonpuiston läpi kulkee kuitenkin Kuhankuonon retkeilyreitistöön liitetty polku, jolla pysytellen retkeilijät saavat tutustua mm. rapakivivyöhykkeen keidassoihin, kallioisiin metsäsaarekkeisiin ja erämaajärviin. Reitin lähtöpaikka on noin kuuden kilometrin päässä Pöytyän Yläneen kirkonkylästä, Elijärven eteläpuolta Heinijoen kylään johtavan tien varrella. Rengasreitti on hyvän päivätaipaleen mittainen, noin 20 kilometriä. Yöpyjille on suunnilleen puolivälissä Vesiraumanmäellä tarjolla laavu.