Jäsentiedote 2/2009

Kesä on taas ohitse ja on aika pistää mökit talvikuntoon.

Jonkin verran kesäasukkaita jatkaa käymistä mökeillään myös syksy- ja talviaikaan. Hienoja syyskelejä tuntuukin riittävän. Suurempi osa taitaa kuitenkin olla pelkästään kesäaikaan järven rannalla aikaansa viettäviä.

Talveen pitää kuitenkin varautua ja korjata kesäkalusteet suojaan, nostaa vene ylös järvestä ja riittävän etäälle rannasta mahdollisten tulvavesien suojaan. Myös mökin ympäristö tulee tarkistaa, ettei esille jää mitään mikä houkuttelisi varkaita eikä myöskään eläimiä.

Ruokatarvikkeet tietenkin kannattaa kaikki viedä pois, ettei jää hiirille houkutuksia tai ainakin pakata ruokatarvikkeet "hiirenkestäviin" purkkeihin. Kannattaa myös muistaa, että kaikki nestemäiset tai nesteitä sisältävät ruokatarvikkeet jäätyvät talvella lämmittämättömässä mökissä. Samoin tietysti saunassa olevat shampoot ym.

Nykypäivänä myös erilaisiin varkaisiin pitää varautua kesämökeilläkin. Murtautumisia ei kokonaan voiestää, mutta sen todennäköisyyttä voi pienentää. Mitään varastamisen arvoista ei kannata jättää esille. Varkaita kiinnostaa erityisesti elektroniikka, alkoholi, aseet sekä erilaiset pienkoneet. Siksi nämä kaikki on syytä laittaa vähintään näkösuojaan, ettei ikkunoista suoraan näy varastamisen arvoista tavaraa.

Monella on myös tapana peittää mökin piippu jollain levyllä tms. ettei lumi pääse kertymään hormiin. Tällainen suoja estää jossain määrin myös pieneläinten pääsyä mökkiin.

Naapureiden kanssa kannattaa sopia, että syksyllä ja talvella järven rannalla käyvät ranta-asukkaat tarkistaisivat myös naapurimökit pintapuolisesti: onko ikkunat ehjät, näkyykö murron merkkejä, onko kaatuneita puita yms.

Elijärvi-yhdistyksen sääntömääräinen vuosikokous pidettiin 13.6.2009 Yläneen Osuuspankin kokoushuoneessa. Kokoukseen osallistui 18 henkilöä. Kokouksessa käsiteltiin yhdistyksen sääntöjen vuosikokoukselle määräämät asiat.

Yhdistyksen puheenjohtajaksi kokouksessa valittiin uudelleen Ari Östberg, os. Suunnistajankuja 6 as. 7, 21420 Lieto, puh. 02-4871092 (koti).

Vilho Vaaranmaa
Yhdistyksen jäsenmaksuksi määrättiin 8,00 Euroa, joka toivotaan maksettavan jäsenkirjeen mukana tulleella pankkisiirrolla 2.11.2009 mennessä. Maksuautomaatilla tai kotipäätteellä maksettaessa on viitenumero ehdottomasti mainittava.

Mikäli jäsenmaksulomakkeessasi on maksettavan summan kohdalla enemmän kuin 8,- Euroa, on sinulta viime vuoden maksu suorittamatta. Jos olet kuitenkin maksanut edellisten vuosien maksut, ota yhteyttä jäsenrekisterin hoitajaan Jouko Lehtiseen.

Jäsenmaksulomakkeessa on jäsenen rekisteritiedot, jotka ovat tallennettuna jäsenrekisteriin. Jos lomakkeessa on virheitä tai puutteita, ole hyvä ja ilmoita korjattavat tiedot samoin kuin osoitetietojen muuttuessa ilmoita muuttuneet tietosi jäsenkortistosta vastaavalle Jouko Lehtiselle, os. Raskinpolku 3 B 63, 20360 Turku, puh. 02-2487225 (koti), sähköposti: jleh@netti.fi

Hyvää syksyn jatkoa kaikille !