Jäsentiedote 2/2012

Kesä on taas ohitse ja on aika pistää mökit talvikuntoon.
Jonkin verran kesäasukkaita jatkaa käymistä mökeillään myös syksy- ja talviaikaan. Hienoja syyskelejä tuntuukin riittävän. Suurempi osa taitaa kuitenkin olla pelkästään kesäaikaan järven rannalla aikaansa viettäviä.
Talveen pitää kuitenkin varautua ja korjata kesäkalusteet suojaan, nostaa vene ylös järvestä ja riittävän etäälle rannasta mahdollisten tulvavesien suojaan. Myös mökin ympäristö tulee tarkistaa, ettei esille jää mitään mikä houkuttelisi varkaita eikä myöskään eläimiä.
Varmista, että ilmanvaihtohormi on piipussa auki. Jos piipussa ei ole lumelta suojaavaa hattua, peitä piippu levyllä, mutta nosta levy tiiliskivellä irti hormista, jotta ilma vaihtuisi. Harjaa katto ja tarkista sen kunto sekä puhdista vesikourut lehdistä.
Tyhjennä vesiputket ja säiliöt, jos mökissä ei pidetä talvella peruslämpöä.
Vie elektroniset laitteet pääasiassa turvaan, koska kylmä ja kostea ilma saattavat vaurioittaa niitä. Tietysti kannattaa muistaa myös, että varkaita kiinnostaa erityisesti elektroniikka, alkoholi, aseet sekä erilaiset pienkoneet. Siksi nämä kaikki on syytä laittaa vähintään näkösuojaan, ettei ikkunoista suoraan näy varastamisen arvoista tavaraa.
Nykypäivänä myös erilaisiin varkaisiin pitää varautua kesämökeilläkin. Murtautumisia ei kokonaan voi estää, mutta sen todennäköisyyttä voi pienentää. Mitään varastamisen arvoista ei kannata jättää esille.
Naapureiden kanssa kannattaa sopia, että syksyllä ja talvella järven rannalla käyvät ranta-asukkaat tarkistaisivat myös naapurimökit pintapuolisesti: onko ikkunat ehjät, näkyykö murron merkkejä, onko kaatuneita puita yms.

Elijärviyhdistyksen nettisivuja päivitetään säännöllisen epäsäännöllisesti myös syksyn ja talven aikana. Siellä kannattaa aina joskus vierailla ja katsoa, onko tullut jotain uutta tietoa.
Yhdistyksen nettisivujen kautta löytyvät myös linkit mm. Pöytyän kunnan kotisivuille sekä Yläneen sääasemalle, josta voi reaaliaikaisesti seurata lämpötiloja, sademääriä ja tuulia Yläneellä. Nettisivut osoitteessa: www.elijarviyhdistys.net

Elijärvi-yhdistyksen sääntömääräinen vuosikokous pidettiin 16.6.2012 Yläneen Osuuspankin kokoushuoneessa. Kokoukseen osallistui 11 henkilöä. Kokouksessa käsiteltiin yhdistyksen sääntöjen vuosikokoukselle määräämät asiat.
Yhdistyksen puheenjohtajaksi kokouksessa valittiin uudelleen Ari Östberg, os. Suunnistajankuja 6 as. 7, 21420 Lieto, puh. 050 340 3274.
Rauno Viitama
Yhdistyksen jäsenmaksuksi määrättiin 10,00 Euroa, joka toivotaan maksettavan oheisella pankkisiirrolla 30.11.2012 mennessä. Maksuautomaatilla tai kotipäätteellä maksettaessa on viitenumero ehdottomasti mainittava.

YMikäli jäsenmaksulomakkeessasi on maksettavan summan kohdalla enemmän kuin 10,- Euroa, on sinulta viime vuoden maksu suorittamatta. Jos olet kuitenkin maksanut edellisten vuosien maksut, ota yhteyttä jäsenrekisterin hoitajaan Jouko Lehtiseen. Jäsenmaksulomakkeessa on jäsenen rekisteritiedot, jotka ovat tallennettuna jäsenrekisteriin. Jos lomakkeessa on virheitä tai puutteita, ole hyvä ja ilmoita korjattavat tiedot samoin kuin osoitetietojen muuttuessa ilmoita muuttuneet tietosi jäsenkortistosta vastaavalle Jouko Lehtiselle, os. Raskinpolku 3 B 63, 20360 Turku, puh. 02-2487225 (koti), sähköposti: jleh@netti.fi.
Koska tänä päivänä on siirrytty yhä enemmän sähköiseen tiedonvälitykseen, olisi toivottavaa, että Elijärviyhdistyksen jäsenetkin ilmoittaisivat sähköpostiosoitteensa jäsenrekisteriin. Tällöin myös yllättävät ja pikaisetkin tiedotteet saataisiin nopeasti perille jäsenistölle. Kun jäsenen sähköpostiosoite on yhdistyksen tiedossa, tulevat kaikki tiedotteet pelkästään sähköisenä.

Hyvää syksy jatkoa kaikille !