Jäsentiedote 2/2014

Kesä on taas ohitse ja odotellaan järven jäätymistä ja hiihtokelejä.

Kesäkauden päättyessä loma-asunto kannattaa jättää sen näköiseksi, että se kiinnostaa varkaita mahdollisimman vähän. Älä jätä mitään arvokasta mökille talven ajaksi. Varkausriskin lisäksi on olemassa vaara, että ilma ja kosteus vaurioittavat televisiota tai muita herkkiä sähkölaitteita. Suuri osa mökkimurroista on ilkivaltaa, ei varsinaista varkautta. Lukitse ilkivallan estämiseksi ovet ja ikkunat.
Muista tyhjentää kesävesijohdot, pumput, kodinkoneet, padat ja muut astiat vedestä, etteivät ne rikkoudu pakkasella. Suojaa savupiippu siten, että ilma pääsee kiertämään hormissa. Puhdista rännit ja syöksytorvet roskista, ettei vesi pääse rakenteisiin. Varaudu vedenpinnan yllättävään nousuun. Myrskyn sattuessa käy tarkistamassa tai pyydä lähiasukasta tarkistamaan mökkisi tilanne.
Jos mökilläsi on valvontatekniikkaa, on hyvä liittää mukaan murtojen valvonnan lisäksi mahdollisen vesivahingon ja lämpötilan valvonta. Myös palovaroittimet on järkevää liittää samaan valvontatekniikkaan. Valvontalaitteiden tuottamat hälytykset on ehdottomasti siirrettävä jonnekin, joko itselle, lähinaapurille tai mielellään paikalliseen vartiointipalveluun. Tämä siksi, että vahingontorjuntatoimenpiteet käynnistettäisiin mahdollisimman nopeasti lisävahinkojen rajoittamiseksi. Yksi varas tai liiga saattaa tehdä lyhyessä ajassa kymmeniä murtoja pienellä alueella.
Vaikkei varsinaisia valvontalaitteita omalla mökillä olisikaan, kannattaa sopia vaikka naapureiden kanssa, että syksyllä ja talvella järven rannalla käyvät ranta-asukkaat tarkistaisivat myös naapurimökit pintapuolisesti: onko ikkunat ehjät, näkyykö murron merkkejä, onko kaatuneita puita yms.

Elijärviyhdistyksen nettisivuja päivitetään säännöllisen epäsäännöllisesti myös syksyn ja talven aikana. Siellä kannattaa aina joskus vierailla ja katsoa, onko tullut jotain uutta tietoa.
Yhdistyksen nettisivujen kautta löytyvät myös linkit mm. Pöytyän kunnan kotisivuille sekä Yläneen sääasemalle, josta voi reaaliaikaisesti seurata lämpötiloja, sademääriä ja tuulia Yläneellä.
Nettisivut osoitteessa: www.elijarviyhdistys.net
Muista myös, että Elijärviyhdistyskin on Facebookissa: www.facebook.com/elijarviyhdistys

Elijärvi-yhdistyksen sääntömääräinen vuosikokous pidettiin 14.6.2014 Yläneen Osuuspankin kokoushuoneessa. Kokoukseen osallistui 14 henkilöä. Kokouksessa käsiteltiin yhdistyksen sääntöjen vuosikokoukselle määräämät asiat.

Yhdistyksen puheenjohtajaksi kokouksessa valittiin uudelleen Ari Östberg, os. Suunnistajankuja 6 as. 7, 21420 Lieto, puh. 050 340 3274.

Rauno Viitamaa
YYhdistyksen jäsenmaksuksi määrättiin 10,00 Euroa, joka toivotaan maksettavan oheisella pankkisiirrolla 21.11.2014 mennessä. Maksuautomaatilla tai kotipäätteellä maksettaessa on viitenumero ehdottomasti mainittava.

MMikäli jäsenmaksulomakkeessasi on maksettavan summan kohdalla enemmän kuin 10,- Euroa, on sinulta viime vuoden maksu suorittamatta. Jos olet kuitenkin maksanut edellisten vuosien maksut, ota yhteyttä jäsenrekisterin hoitajaan Jouko Lehtiseen.

Jäsenmaksulomakkeessa on jäsenen rekisteritiedot, jotka ovat tallennettuna jäsenrekisteriin. Jos lomakkeessa on virheitä tai puutteita, ole hyvä ja ilmoita korjattavat tiedot samoin kuin osoitetietojen muuttuessa ilmoita muuttuneet tietosi jäsenkortistosta vastaavalle Jouko Lehtiselle, os. Raskinpolku 3 B 63, 20360 Turku, puh. 0400-728709, sähköposti: jleh@netti.fi

Kun jäsenen sähköpostiosoite on yhdistyksen tiedossa, tulevat kaikki tiedotteet pelkästään sähköisenä.

Hyvää syksyn jatkoa kaikille !